PVO ieteikumi: kā atvēsināties karstā laikā

ingrida.holma's picture

PVO Eiropas Reģions šobrīd piedzīvo karstuma vilni un ir paredzams, ka tā tas turpināsies arī augustā. Lai gan vairumam cilvēku šī brīža laika apstākļi izraisa sajūsmu, tomēr sabiedrībai, medicīnas darbiniekiem un veselības aprūpes iestādēm ir jābūt gataviem novērst iespējamas karstuma iedarbības sekas uz veselību.

Visbiežāk no karstuma radītās ietekmes cieš zīdaiņi, cilvēki ar hroniskām saslimšanām, tie kas strādā ārā un ir vecāka gada gājuma. Karstums var radīt saules dūrienu, nogurumu un pasliktināt jau esošu veselības traucējumus.

PVO iesaka rīkoties sekojoši, lai novērstu karstuma nelabvēlīgo ietekmi uz organismu:

  1. mājokli uzturiet vēsu, vēdinot telpas naktīs, taču pa dienu logus ir jātur slēgtus un aizklātus ar žalūzijām vai aizkariem,
  2. izvairieties no uzturēšanās ārpus telpām dienas viskarstākajā laikā, taču, ja tas nav iespējams, tad pavadiet vismaz 2-3 stundas dienā vēsā vietā (piemēram, labi kondicionētā telpā),
  3. neatstājiet bērnus vai dzīvniekus stāvošos transportlīdzekļos,
  4. dzeriet daudz šķidrumu (izvairieties no alkohola un kofeīna),
  5. nēsājiet vieglu un brīvu apģērbu,
  6. ejiet vēsā dušā vai vannā.

Parūpējieties arī par kaimiņiem, draugiem un citiem ģimenes locekļiem, kuri dzīvo vieni.

Ja jūs vai kāds cits jūtas slikti – reibst galva, ir vājums, augošs satraukums, krampji, konvulsijas, bezsamaņa, rodas izsitumi vai galvassāpes – nekavējoties meklējiet palīdzību. Šādā gadījumā persona ir jānogādā ēnā vai citā vēsā vietā, un ir jānodrošina dzeramais ūdens.

Konsultējieties ar savu ģimenes ārstu, ja simptomi nepāriet.

Vairāk par šo tēmu:

PVO ieteikumi: kā atvēsināties karstā laikā (angļu valodā)

Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta ieteikumi